8 علامت خرابی یا گرفتگی فاضلاب

خرابی یا گرفتگی فاضلاب می تواند یک مشکل جدی باشد که ممکن است به عنوان یک اتفاق اورژانسی و عاملی برای نگرانی در مورد سلامتی افراد در نظر گرفته شود . بدون وجود مسیری به سیستم فاضلاب اصلی یا میدان سپتیک فاضلاب جایی برای رفتن نداشته که در این صورت از طریق زهکش های کف بالا می رود. هنگامی که با علائم گرفتگی لوله فاضلاب مواجه شدید نباید از هیچ یک از لوله کشی های خانه استفاده کنید تا زمانی که انسداد آن برطرف شود.

علائم خرابی یا گرفتگی فاضلاب شامل چیست؟

1 . به مشام رسیدن بوی گاز فاضلاب

اگر می توانید بوی گاز فاضلاب را در داخل یا اطراف خانه یا ساختمان خود استشمام کنید این یک علامت آشکار است که جایی در سیستم فاضلاب شما دارای ترک یا شکاف می باشد . فاضلاب بهداشتی باید در همه جا هوابند باشد به استثنی پشته های هواکش روی سقف که به فاضلاب این امکان را می ‌دهد تا به سمت پایین حرکت کند . این بدان معنی است که هرگز نباید بوی فاضلاب را استشمام کنید مگر اینکه شکاف یا سوراخی در خطوط فاضلاب وجود داشته باشد.

2 . رشد کپک ها

علاوه بر بوی فاضلاب ، رشد کپک نیز ممکن است نشانه ای از شکسته شدن خطوط فاضلاب پشت دیوار باشد. کپک هایی وجود دارند که برای شروع رشد فقط نیاز به سطح رطوبت بالاتر از ۵۵ درصد دارند. با توجه به اینکه ترک خوردگی لوله فاضلاب در پشت دیوار می تواند باعث افزایش سطح رطوبت تا حد مناسب برای شروع رشد کپک ها شود در صورتی که متوجه رشد کپک در خانه خود همراه با بوی فاضلاب شدید احتمالاً در لوله های تخلیه فاضلاب مشکلی وجود دارد.

3 . تخلیه آهسته فاضلاب

تخلیه آهسته ممکن است نشانه‌ای از ایجاد انسداد باشد که در نهایت منجر به انباشت فاضلاب می شود . اگر توالت، وان حمام یا سینک ظرفشویی شما حتی پس از تلاش برای تمیز کردن به آرامی تخلیه می شود ممکن است مشکلاتی مانند نفوذ ریشه درخت، کانال‌کشی یا ترک هایی باشد که باعث انسداد فاضلاب شده‌اند.

8 علامت خرابی یا گرفتگی فاضلاب
8 علامت خرابی یا گرفتگی فاضلاب

4 . ترک های پایه ، ته نشینی و فروچاله ها

علائم شدیدتر خرابی لوله فاضلاب شامل مشکلات فونداسیون مانند ترک در دال فوندانسیون، نشست فوندانسیون و در برخی موارد فروچاله است.
اگر خط اصلی زیر دال شما نشتی کند و برای طولانی مدت اصلاح نشود ، ممکن است یک فضای خالی در زیر شالوده یا حیاط خانه ایجاد شود که این مسئله ممکن است منجر به مشکلات فوندانسیون مانند ایجاد ترک در فونداسیون ، نشست خانه یا ساختمان و یا به طور بالقوه ایجاد یک فروچاله شود.

5 . مشاهده جوندگان

باور کنید یا نه ، مشاهده جوندگان ممکن است نشانه ای از شکستگی در خطوط فاضلاب باشد . موش ها در فاضلاب زندگی می کنند و می توانند از محل اتصال شهر/ خط اصلی به لوله های پشت دیوار شما راه پیدا کنند. یک موش معمولی می تواند از شکاف یا سوراخ فاضلاب بهداشتی بیرون بیاید. جوندگان مسئول انتشار بسیاری از بیماری های تهدید کننده زندگی از جمله طاعون هستند.

6 . استخر سپتیک زباله در حیاط

یک نشانه آشکار که ممکن است ترک ، شکستگی و سوراخ شدن لوله فاضلاب را نشان دهد جمع شدن فاضلاب سپتیک در حیاط است . این مشکل ممکن است از خرابی سپتیک تانک ، گرفتگی سیستم زهکشی یا ترک خوردگی خط اصلی باشد. اغلب اوقات منبع این مشکل به طور مستقیم زیر حوضچه آب فاضلاب قرار دارد.

 خرابی یا گرفتگی فاضلاب
خرابی یا گرفتگی فاضلاب

7 . حشرات

هجوم حشرات نیز ممکن است نشانه شکستگی خط فاضلاب باشد . حشراتی مانند سوسک ها و مگس های فاضلاب نسبت به موش ها راحت تر از طریق شکاف های فاضلاب وارد محیط می شوند .
سوسک های کوچک می توانند در شکاف های لوله به اندازه یک سکه قرار بگیرند. سوسک ها عواقب منفی زیادی برای سلامت انسان دارند ، زیرا پروتئین های خاصی به نام آلرژن موجود در مدفوع ، بزاق و اعضای بدن سوسک می ‌توانند باعث واکنش های آلرژیک و تحریک علائم آسم به ویژه در کودکان شوند.

8 . مشاهده تکه های سرسبز در حیاط خانه

یک تکه سبز یا چمن در حیاط خانه ممکن است به دلیل نشت فاضلاب در زیر زمین ایجاد شود . از آن جایی که فاضلاب به عنوان یک کود برای پوشش گیاهی عمل می کند نشت از خط اصلی به خاک اطراف و به چمن اطراف مواد مغذی داده که منجر به ظاهری سرسبز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *