قیمت و خرید کول انباری 50 در 90 از تولیدکننده

برای مشاوره و استعلام قیمت لطفا تماس بگیرید

توضیحات

پرکاربردترین و مرسوم ترین کول مورد استفاده در تمامی چاه های آب، فاضلاب و…کول انباری 50 در 90 یا در اصطلاح مغنی ها کول انباری 90 می باشد که در ادامه به تشریح کامل این نوع کول از جمله: ابعاد و اندازه، مشخصات فنی، نحوه تولید، طریقه کول گذاری و قیمت کول انباری 50 در 90 در مناطق مختلف تهران می پردازیم.

کول انباری 50 در 90
کول انباری 50 در 90

کول انباری 50 در 90 چیست؟

نوعی کول سیمانی می باشد که به شکل بادام یا نان سنگک می باشد و کاربرد آن برای چیدمان در انباره های چاه فاضلاب، آب باران، آب و… می باشد تا از ریزش خاک در جداره خاک در جداره های انباره جلوگیری شود،
جنس این نوع کول از ملات ماسه شکسته و سیمان می باشد که در داخل با دو عدد تسمه آهنی مسلح می گردد تا استقامت بالاتری داشته باشد و در هنگام حمل و جابجایی دچار آسیب و ترک نگردد.

کول انباری چیست
کول انباری چیست

چرا کول انباری 50 در 90؟

سوال اینجاست که چرا با وجود حفر انباره های بزرگ چاه به ابعاد 1.5 در2 ،2 در2 و یا 2.5 در 2.5 کول مورد استفاده و مرسوم جهت کول گذاری انباره چاه ابعاد بسیار کوچکتری را دارد؟ پاسخ این است که اولا کول انباره باید ابعادی داشته باشد تا به راحتی از قسمت میله یا دایره چاه عبور کرده و به قسمت انباره چاه جهت کول گذاری برسد. دوما حمل و جابجایی و چیدمان کول در زمان کول گداری انباری چاه می باشد که اگر کول سایز یزرگی را داشته باشد به راحتی در چاه قابل حمل و چیدمان نیست مخصوصا این که داخل چاه و انباره چاه محل خطرناک و حادثه آفرینی برای مغنی های چاه می باشد.(در ادامه نحوه کول گذاری با استفاده از کول انباری 50 در 90 توضیح داده خواهد شد)

شکل3
شکل3

سوما این که معمولا انباره های چاه را نمی توان دقیق و صاف حفر کرد؛ حال هرچه کول مورد استفاده کوچکتر باشد راحت تر می توان بار روی هم قرار دادن این کول ها به صورت لانه زنبوری کل دیواره چاه را در برگرفت تا فرصت هوازدگی و یا ریزش به جداره خاک داده نشود.

شکل4
شکل4

از دلایل دیگری که کول انباری 50 در 90 مرسوم تر از همه کول ها می باشد متریال مورد استفاده برای ساخت و تولید کول ها می باشد که در واقع ملات ماسه سیمان است و با این ملات هرچه ابعاد کول بزرگتر شود مقاومت آن کاهش می یابد چرا که وزن خود کول باعث خرابی و ایجاد تنش در ساختار ملات می گردد مثلا مقاومت کول انباری 80 در 140 به مراتب پایین تر از کول انباری 50 در 90 می باشد.

شکل 5
شکل 5

ابعاد و اندازه کول انباری 50 در 90

از نوک کول تا کف کول انباری که روی زمین می نشیند 90 سانتیمتر و عرض شکم آن پشت در پشت 50 تا 55 سانتیمتر و ضخامت جداره آن حدود 3.5 تا 4 سانتیمتر می باشد، ارتفاع کول انباری 90 نیز غالبا حدود 25 سانتیمتر می باشد و هر 4 عدد از آن یک متر طول را ساپورت می کند.

خرید کول انباری 50 در 90 - ابعاد
خرید کول انباری 50 در 90 – ابعاد

مشخصات فنی مورد قبول کول انباری 50 در 90

برای ساخت این کول از ملات ماسه شکسته و سیمان تیپ2 استفاده می شود، اسلامپ ملات می بایست حدود 10 باشد، استفااده از ماسه خاکی یا کفی در ملات این نوع کول به هیچ عنوان مجاز نمی باشد چرا که به مرور باعث ایجاد ترک های ریز و درشت در سرتاسر کول می گردد،
کول انباری 50 در 90 می بایست حداقل به دو عدد تسمه فلزی با ضخامت نسبتا خوب مسلح گردد.

شکل7
شکل7

نحوه صحیح ساخت و عمل آوری کول انباری 50 در90

سطح کول سیمانی بعد از تولید می بایست حداقل تا 4 روز از طریق سیستم آبپاشی مرطوب نگه داشته شود و بارگیری کول انباری 90 در تایستان 4 روز پس از تولید و در زمستان یک هفته تا ده روز پس از تولید مجاز می باشد.

شکل8
شکل8

کول گذاری چاه با استفاده از کول انباری 50 در 90

از جمله سوالات مهم این است که کول گذاری انباره چاه با استفاده از کول انباری 50 در 90 به چه صورت می باشد؛
حفر انباره های چاه می بایست به ابعاد 1.3 در 1.8 ، 1.8در 1.8 یا 2.5در 2.5 و… مطابق شکل باشد، در این صورت کول انباری 50 در 90 مطابق اشکال زیر در انباره چاه چیدمان می گردند.
مثلا برای ابعاد 1.3 در 1.8 تعداد دو کول اتباری 90 در کنار هم و یک عدد به صورت برعکس و بالای این دو سوار می گردد.

شکل9
شکل9

قیمت کول انباری 50 در 90 در تهران

با توجه به اجزای سازه کول سیمانی از جمله ماسه، سیمان، تسمه برای مسلح کردن و هزینه دست مزد کارگر و استاد کول زن، می توان به این نتیجه رسید که ثیمت کول انباری 50 در 90 در جایی پایین تر می باشد که به معادن ماسه نزدیک تر باشند؛ چرا که قیمت سیمان و تسمه تقریبا در تمام نقاط تهران ثابت است اما ماسه به دلیل استفاده زیاد و همچنین کرایه حمل بالا، در نزدیکی معادن ماسه ارزان تر می باشد، ازاین رو قیمت کول های انباری 50 در 90 در کارگاه هایی که در محدوده شهریار و اندیشه می باشند به مراتب مناسب می باشد، ضمن اینکه ماسه معادن شهریار از جمله بهترین ماسه های کل کشور به حساب می آید در نتیجه محصولات مرغوب تری نیز از ملات آن تهیه می گردد.
از آنجا که ارتفاع کول ها در بعضی مواقع به جای 25 سانت 20 سانت می باشد؛ فروش کول های انباری 50 در 90 در تهران به صورت متری می باشد و هر متر با توجه به ارتفاع کول مورد نظر 4 یا 5 عدد کول انباری را شامل می شود و در واقع فروشنده کول قیمت یک متر را به خریدار اعلام می دارد.

شکل 10- خرید کول انباری 50 در 90
شکل 10- خرید کول انباری 50 در 90

 

کول ترابی ، تولیدکننده کول سیمانی چاه در اندازه های مختلف با کیفیت بالا

✵ تولید و فروش مستقیم کول میله چاه
✵ تولید و فروش مستقیم کول انباری چاه

برای اطلاع از قیمت کول انباری 50 در 90 و مشاوره پیش از خرید کول انباری 50 در 90 ، با ما تماس بگیرید :
call kaval min

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت و خرید کول انباری 50 در 90 از تولیدکننده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *